O pasado 31/7/24 un grupo de voluntarios continuou e rematou a eliminación dun grande exemplar da planta exótica invasora Cortaderia selloana (Herba das pampas) na Xunqueira do Lagares. Dito exemplar, orixinalmente, tiña un perímetro duns 2m. Ademais, contouse coa visita dun equipo da productora Trespés que están a elaborar unha serie de vídeos sobre as especies invasoras.
O proceso de eliminación deste exemplar de talla grande foi realizado en diferentes xornadas ó longo do ano mediante a seguinte serie de pasos:
- Cortáronse as flores en espiga para evitar que seguira espallando sementes. Este material reproductivo ten que ser depositado no lixo.
- Recortouse a mata cunha máquina cortasebes ata que so ficara a base da planta. As follas da mata quedan na zona e apodrecen.
- Cunha motoserra cortouse a base da planta para que soamente quedaran as raíces coas bases dos talos, a parte superior da mata pode quedar no terreo aprodrecendo pero convén revisar que non teña capacidade de agromar de novo.
- Finalmente e coa axuda de sachos arrincáronse as raíces coas bases dos talos. Estes propágulos non se poden deixar no campo, deben de botarse ó lixo.
- Unha vez eliminado o exemplar hai que plantar especies autóctonas que recolonicen a superficie ocupada pola planta exótica.
El proceso de eliminación de este ejemplar de talla grande fue realizado en diferentes jornadas al largo del año mediante la siguiente serie de pasos:
- Se cortaron las flores en espiga para evitar que se esparzan las semillas. Este material reproductivo tiene que ser depositado en la basura.
- Se recortó la mata con una máquina cortasetos hasta que solo haya quedado la base de la planta. Las hojas de la mata quedan en la zona y se pudren.
- Con una motosierra se cortó la base de la planta para que solamente permanezcan las raíces con las bases de los tallos, la parte superior de la mata puede quedar en el terreno pudriéndose pero conviene revisar que no tenga capacidad de brotar de nuevo.
- Finalmente y con la ayuda de azadones se arrancaron las raíces con las bases de los tallos. Estos propágulos no se pueden dejar en el campo, deben de echarse a la basura.
- Una vez eliminado el ejemplar hay que plantar especies autóctonas que recolonicen la superficie ocupada por la planta exótica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario